Anasayfa >> Sağlık >> Diş Ağrısı Nasıl Geçer Tedavisi
Diş Ağrısı Nasıl Geçer Tedavisi, 3.7 out of 5 based on 42 rating
Diş Ağrısı Nasıl Geçer Tedavisi Yazdır E-posta
( 42 Votes )

 Diş Ağrısı Nasıl Geçer Tedavisi: diş ağrısı, diş ağrısı nasıl geçer, diş ağrısı tedavi, diş ağrısına ne iyi gelir, diş ağrısı için, diş ağrısı şifalı bitkiler

Diş Ağrısı Nasıl Geçer Tedavisi: Bu yazıda, diş ağrısına ne iyi gelir, diş ağrısının nedenleri, diş ağrısı nasıl geçer, diş ağrısının tedavsi gibi konulara değinilmiştir. Yazının hemen sonunda, "dişimiz ağrıyorsa evde neler yapabiliriz?" sorusunu cevaplayan bir video bulunmaktadır. Genellikle gece başlayan ve nabız atışı gibi zonklama tarzı ağrılar, pulpa kaynaklıdırlar. Diş ağrısı; dişin çürümesi, minesinin aşınması, diş etlerinin iltihaplanması veya bunlara benzer nedenlerden kaynaklanmaktadır. Diş ağrısı , neredeyse her insanın hayatının bir veya birden fazla döneminde şikayet ettiği bir rahatsızlıktır. Genel kanı, diş ağrılarının basit ağrılar olduğu

yönündedir ve bu nedenle dayanılmaz hale gelinceye kadar diş hekimine gitmek genellikle ertelenir. Ayrıca yine ayni kanı nedeniyle bilinçsiz ağrı kesici kullanımının ve çeşitli yöntemlerin en sık görüldüğü ağrı çeşitlerinden biridir.

Diş Ağrılarının Nedenleri

Diş çürükleri ve diş abseleri
Diş minesinin aşınması
Dişeti hastalıkları
Gömülü Dişler
Sinüzit gibi ağız dışı hastalıklar sıralanabilir.

Diş ağrıları nedenleri arasında en sık görülen diş çürükleridir. Toplumun %97’sinde diş çürüklerine rastlanmaktadır. Bu durum özellikle kötü veya yetersiz ağız hijyeninden kaynaklanmaktadır. Ağız içine yerleşen bakteriler şekerli ve unlu yiyecek kalıntıları ile asit oluştururlar ve bu da dişin koruyucu tabakasını zayıflatarak çürüklere neden olur.

Diş ağrıları genellikle zonklama şeklinde ve oldukça rahatsız edici olarak duyulur. Ağrı gittikçe şiddetlenir ve bazen dayanılmaz bir hal alır. Özellikle abse gibi iltihabi bir durum varsa dışarıdan fark edilecek kadar şişliklere neden olabilir. Sıcak – soğuk hassasiyeti ve dişe bastırınca hassasiyet artar. Dişlerde minik kırılmalar görülebilmektedir.

Diş ağrısı başladığında vakit kaybetmeden bir diş hekimine gitmekte fayda vardır. Zira diş ağrısı nedenlerinden de anlaşılacağı gibi, ağrı kendi kendine geçme özelliği genellikle göstermez ve tedavi gerektirir.

Diş Ağrısı Tedavisi

  • Ağrıyan diş üzerinde ve dişlerin arasında bulunan gıda birikintileri, diş fırçası ve diş ipi kullanılarak temizlenmeli ve yarım su bardağına yarım çay kaşığı tuz ilave edilerek elde edilen tuzlu su ile ağız iyice çalkalanmalıdır.
  • Kesinlikle ağrıyan diş üzerine ASPİRİN ya da herhangi bir ağrı kesici ilaç uygulanmamalıdır. Kimyasal yapıları nedeni ile bu gibi ilaçlar diş etinde ve çevre yumuşak dokularda tahrişlere neden olabilmektedir. Bu da diş ağrısının yanında ikinci bir ağrının oluşmasına neden olacaktır.
  • Eğer iltihap nedeni ile yüzde şişlik oluşmuşsa o bölgeye soğuk kompres yapılmalıdır.
  • Diş hekimine gitmeden önce bir ağrı kesici ilaç alınabilir.
  • Diş üzerinde çürük nedeni ile oyuk oluşmuşsa buraya çok az karanfil yağı (eugenol) emdirilmiş pamuk koyulabilir.
  • Eugenol ağrının azalmasını sağlayacaktır; ancak, bu işlemi yaparken eugenol fazla kullanılarak diş etine sızmasına neden olunmamalıdır. Çünkü karanfil yağı da yumuşak dokuları tahrip edici özelliğe sahiptir.
  • Bir an önce diş hekimine başvurulmalıdır. kaynak
Dişimiz ağrıyorsa evde neler yapabiliriz? Sorunun cevabı aşağıdaki videodadır.
 

diş ağrısı,diş ağrısı nasıl geçer,diş ağrısı tedavi,diş ağrısına ne iyi gelir,diş ağrısı için,diş ağrısı şifalı bitkiler, diş ağrısı için ne iyi gelir, diş ağrısına iyi gelir


 

Yorumlar   

 
furkan can kara
0 #424 furkan can kara 09-01-2014 18:44
ya arkadaşlar dişim acayip şekilde ağrı yapıyo ne yapabilirim ne olur söyleyin
Alıntı
 
 
aslıhan
0 #423 aslıhan 18-06-2012 12:09
bütün diş doktorlar bana dedekiler senin bütün dişlerimin hepsinide çok ağrıyorlar fakat bütün diş doktorlar hepsinide benim bütün dişlerim hepsinide ağrısınıda hiç geçirmediler benim bütün dişlerimin hepsinide çok ağrıyor hiç dayanamıyorum.b ütün dişlerim hepsinide ağrısı için ne yapmak gerekiyor?
Alıntı
 
 
muro
0 #422 muro 28-04-2012 21:12
eğer sorun sinirlere kadar indiyse çözümü yok arkadaşları tek çözüm diş doktoru maalesef...
Alıntı
 
 
Zehra
+3 #421 Zehra 12-04-2012 18:56
Benim 20 yaş dişinin iki yanındaki diş çürüdü.Evde karanfil yağı ve rakı yok.Kafamı yerlere vurucam ağrıdan kabir azabı çekiyoprum bu ne ya!Allah hepimize şifa versin
Alıntı
 
 
FATİHrrhdzxghe
-1 #420 FATİHrrhdzxghe 06-04-2012 23:00
ARKADAŞLAR 20 LİK DİŞİM ÇIKYOR YOR ÇOK FELAKET ŞİŞTİ NE YAPMAM GEREK
Alıntı
 
 
ahmet karadag
+1 #419 ahmet karadag 02-04-2012 11:20
arkadaşlar sarımsak ile soğanı közde pişirin ve yiyin bu şekilde çok yeseniz bile zararı olmaz hep faydası olur.pişirmeden fazla yenmesi sağlıklı olmayabilir.
Alıntı
 
 
mehmet deniz
+1 #418 mehmet deniz 01-04-2012 18:33
arkadaşlar dişin ağriyan kıamına parmağınıza bir tutam tuz dökün ve ağrıyan yeri ovalayın bir kaç kere tekraryayın art arda ama tuzu yutmanızı tavsiye etmem geri dükürün. diş etinizi bişirip ve dişin hava alan kısmını kapatıyor sabaha kadar veya bir kaç gün eğer şanslıysanız daha uzun süre ağrı kesilir. nitekimde diş doktoruna gitmelisiniz. bunlar geçiçi çözümler.
Alıntı
 
 
yardımcı arkadaş
+1 #417 yardımcı arkadaş 10-03-2012 18:50
bak kardeşim benimde eskiden öyleydi ama tatlı şeyler yemiyorym ve çaya çok şeker atma artık çürümez bide günde 3 defa dişlerini fırçala
Alıntı
 
 
yardımcı arkadaş
0 #416 yardımcı arkadaş 10-03-2012 18:45
bak gul doktora gittim bana gargara ilacı verdi gargara yaptım birazcık geçti ama şimdide ağıryor ama eskisi gibi ağırmıyor diş doktorun git söyle bana gargara ilacı ver bide ağır kesici ALLAH kimsenin başına getirmesin herkese acil şifalar dlrm
Alıntı
 
 
Lerzan
0 #415 Lerzan 26-02-2012 05:31
Diş ağrısı fenadır şuan çok fena bir şekilde ağrıyor duvarlara vurdum yine geçmedi allahım kimseye göstermesin bu ağrıyı herşeye bir çözüm var buna çözüm bulamadılar !
Alıntı
 
 
seckin
0 #414 seckin 22-02-2012 19:42
dr bir arkdasımın tavsiyesi uzerine kloroben adlı agız gargarasını kullandım ben de işe yaradı umarım işallah sizdede işe yarar ama gecici cozum mutlaka diş hekimlerine gidin

bu bilgi sadece bilgilendirme amaclıdır. kullanım ve sorumluluk kkullanan kişiye aittir
Alıntı
 
 
kerim
0 #413 kerim 15-01-2012 18:39
arkadaşlar diş agrısı çok kötü bişe 3 gündür dogru dürüst uyuyamıyorum açıkcası hiç bişe de fayda etmiyoo diş agrısı kulaklardan başlıyo beyne vuruyo çok kötüüü çok herkeze acil şifalarr bayy
Alıntı
 
 
okan
-1 #412 okan 12-01-2012 13:40
dişimin arısından duramıyordum o kadar dıkı artık basımı duvara vuracaktım 2 3 damla karanfil yagı bastırdım 10 sanıyede dıs arısı felan kalmadı gercek bu
Alıntı
 
 
gul
0 #411 gul 12-01-2012 02:22
ıyı geceler arkadaslar 5 gundur dıs agrısı cekıyorum alt arka dısım kırıldı ve koklerı kaldı curudu ınannılmaz derece agrıyo aldıgım agrı kesıcıler fayda etmıyo artık kafayı yıcem ne dedendıyle yaptım ama bır care olmuyyo korkumdan dıscıye gıdemıyorum artıkk korkumu yendım ve dıscıye gıttım ılac verdı ama gecmıyo dıslerımı gunde 10kez fırcalıyorum artık dıs fırcalamaktan mıdm bulanır oldu yapcak bırsey varsa bana bı care ne olur ya kafayı yıcem artık kulagıma vurdu agrısı uyuyamıyorum agrıdan allah herkese acıl sıfalar versın gecmıs olsun
Alıntı
 
 
asd
0 #410 asd 08-01-2012 23:03
ağrıdan ölüyordum dolgu sökülüp tekrar dolgu yapıldı 2. dolgu bu 2 dolgu geçti tekrar ağrımaya başladı tuzlu su yaptım hissdilir bir azalma oluyor sizde denyin arkadaşlar ALLAH hepimize acil şifalar versin inş geçer diş ağrılarımız .
Alıntı
 
 
yasmn
0 #409 yasmn 31-12-2011 09:38
ya disimi dolgu yaptirmaya gitdim disci ucnu hafif kirmis cok sanci yapiyor agryor ne yapabilirim lütfen yardmci olunnn .... :((
Alıntı
 
 
Erdal
+7 #408 Erdal 08-10-2011 04:25
Allah Razı Olsuna ÖLÜODUM sANKİ o Videodaki Tuzlu Su Tavsiesi için Saolun cok Saolun allah binkez razı olsun
Alıntı
 
 
filiz
+4 #407 filiz 27-09-2011 21:51
ben altı yaşındayım ve dişim ağrıyor ben ne yapayım .
Alıntı
 
 
serkan vural
+5 #406 serkan vural 14-09-2011 16:46
Beyler Bynlar benimde dişim agrıyodu doktora gittim film çektirdim 5 tane çekilecek 5 tane dolgu olacak dişim çıktı bide temizletirecem dişlerimi 600 lira istiyo iltihaplı bi dişim var çok kötü agrıyo ve vücdumu ateş içinde kalıyo beyin zok zok ediyo vallahi heryerimi agırıyo bu diş 600 lira para degil yeterki kurtulmak istiyom bu agrıdan bence hmn bi diş hekimine gidin yaptırın dişnol diye ilaç var 2 lira ecnazcede alın onu kullanı yada tuzlu su ile agıryan yeri gargara yapın acısını dindirin herkez acil şifalar versin ALLAH bi an önce diş hekimine gitmenizi tavsiye ederim
Alıntı
 
 
kalbım senınle
0 #405 kalbım senınle 05-09-2011 23:58
ya benımde azı dısım felaket herseyı denedım ama olmuyo artık yarın dıs dokturuna gıtmem lazım :((((
Alıntı
 
 
enre
+1 #404 enre 28-08-2011 22:56
dişim çok ağrıyo offff yardım ne olur
allah kimseye diğ ağrısı vermesin
Alıntı
 
 
ilahe
0 #403 ilahe 21-08-2011 19:52
disim agriyiiiirr:(((
Alıntı
 
 
İLAYDANUR
0 #402 İLAYDANUR 18-08-2011 23:22
ARKADASLAR AGRIYAN DİŞİN ÜZERİNE KARANFIL KOYUN BEKLEYIN BIRAZ AGRISI GECER AMA APSE OLAN DİŞE BİLEMIYORUM NE YAPILIR ANTIBIYOTIK KULLANDIKCA IYILESIR ALLAH ŞİFA VERSİN HEPİNİZE
Alıntı
 
 
ahttapot
+1 #401 ahttapot 11-08-2011 23:56
akşamın bu vakti nasıl sızlıyor bilseniz resmen sol tarafım balon oldu haplanmaktanda midem yanıyor.perişan haldeyim
Alıntı
 
 
Hüseyin Asıltaş
-2 #400 Hüseyin Asıltaş 07-08-2011 22:38
Yahu azı dişe kanal tedavisi yaptırmıştım yaklaşık 1,5 sene geçti 3 gün boyunca ağrıda hemde ölü diş... En sonunda diş hastanesine gittim şimdi yine kanal tedavisi yaptılar... hala ağrıyo!! Keşke çektirseydim uyuz oldum. Ayrıca dişlerime bakarım ama offf fena ağrıyo 2 saat arayla ağrı kesici attım, antibiyotik banamısın demiyo... Allah yardımcımız olsunn
Alıntı
 
 
nirvana
-1 #399 nirvana 18-06-2011 07:19
allahım koptum gülmekten inanın ağlanacak halime gülüyorum dün gece sabaha kadar çektim bu ağrıyı halen devam etmekte inadına inadına ağrıyo ha geçti ha geçecek derken hepten azıyo allahım ya çok kötü bişey bu allah hepimizin yardımcısı olsun acil şifalar:=)))
Alıntı
 
 
xxxxxx
0 #398 xxxxxx 17-06-2011 13:33
arkadaşlar ben dişimi kanepeye çarptım ve dişim çıktı yaptırdık ama yerin de durmuyo çıkıyo kanal yaptırmaya gitçem ama dişimi iğneyle uyuşturmasından korkuyorum dişim iltihaplandı çok acıyor üsteki ön dişim ve yanındaki dişim çok kötü ağrıyorrr...
Alıntı
 
 
k-orku-suz
-3 #397 k-orku-suz 28-04-2011 07:02
valla geceden beri dişim ağrıyo yapmadığım kalmadı ama bence bu psikolojik bir durum onu unutmaya çalışın benimki öyle yaptım geçti ya da uyuyun en etkili yöntem bu
Alıntı
 
 
ahmet utku
+4 #396 ahmet utku 03-04-2011 20:53
Diş ağrısı berbat bişey. Kimsenin başına gelmemesini dilerim.
Alıntı
 

Yorum ekle

1) Yorumlarınız yönetici onayından geçtikten sonra görünmeye başlayacaktır. 2) Cümlelerinizde imla ve yazım hatalarına LÜTFEN dikkat ediniz; aksi taktirde yorumunuz yayınlanmayacaktır.


Güvenlik kodu
Yenile

Joomla SEO powered by JoomSEF
 
Bazı Hakları Saklıdır: İçeriğin Yazarlarımız Tarafından Oluşturulan Kısımlarının Hakları Saklıdır. Kaynak Belirtmek Suretiyle Siteden Alıntılar Yapabilirsiniz. Kaynağının Size Ait Olduğunu Düşündüğünüz Başlıkları Bize İLETİŞİM Yoluyla Bildirebilirsiniz. (ERTAN)
UYARI: Sağlık kategorisinde yer alan bilgiler genel bilgi verme amaçlıdır. Bu bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da muayenesinin yerini alamaz. Hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi, tanı ve teşhis koyması yerine geçmez ve katiyen kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.